Hvordan man bruger kino.dk
København

Skrevet af:  Søren Søndergaard, kino.dkDato: 21.04.2009
Skærm dump efter en "70mm" søgning. Klik på billedet og se en forstørrelse

Mellem den 26. og 30. april inviterer Imperial Bio i København dig til en særlig begivenhed:

En chance for at se 7 af de største 70mm film Hollywood har produceret - i en klassisk Road-Show biograf med 1102 pladser! Kom ind og se "Poltergeist", "Fame", The Abyss", "Titanic", "Out of Africa", Patton" og "Hello, Dolly!" i den største biograf i Nordeuropa.

Den nemmeste måde at sikre sig billetter er at ringe direkte til kino.dk på 7013 1211 fra 9:30 - 21:30. Bestilte billetter skal afhentes inden 7 dage.

Billetter du har købt kan afhentes lige indtil filmen starter.

For at booke eller at købe billetter gå til kino.dk.

Før du kan bestille skal du oprette en brugerkonto på kino.dk

Step 1

Søg efter "70mm" i søgefeltet. Find filmen du ønsker at se og klik "Køb billet".

70mm Festival, 2009, Imperial Bio, Copenhagen, Denmark

Bestillings procedure

Step 2

Kino.dk guider dig hen til den aktuelle uge. Hvis der ikke er nogen spilletider, så klik på linket "Til næste forestilling", som vil tage dig til den første forestilling.

Step 3

Laver en "mouse over" over den foretrukne forestilling og klik på det tidspunkt du ønsker at se filmen.

Step 4

Vælg hvor mange billetter du ønsker at booke eller købe i feltet “normal”, (med mindre du er pensionist eller et barn).

Bemærk venligst at der er forskellige priskategorier i Imperial Bio. Som standard er der valgt “Jeg ønsker at vælge siddeplads og pris selv” så du selv kan vælge pladser.

Hvis du ønsker at kino.dk skal finde de bedste pladser skal du vælge feltet “Giv mig de bedste pladser”.

Klik "Bestil" nederst i højre hjørne hvis du ønsker at bestille og afhente billetterne inden 7 dage. Du kan også vælge “Køb” hvis du vil købe billetterne med det samme. Du kan afhente billetterne indtil 15 minutter før filmen starter.

Step 5

Efter du har trykket på "Bestil", åbner der et nyt vindue med en grafisk fremstilling af biografsalen hvor du kan se alle sæderne. De 2 grønne prikker repræsenterer de 2 sæder der er valgt af systemet. De røde prikker er sæder der allerede er solgt.

Husk at have den seneste Java version installeret på din computer.

Du kan ændre valget af sæder ved at klikke hvor du gerne vil sidde. Systemet flytter automatisk de grønne prikker til de sæder du har valgt.

Vælg sæderne og klik "Fortsæt" i nederste højre hjørne.

Step 6

Når du har klikket "Fortsæt" modtager du en e-mail kvittering med et booking nummer. Du har nu 7 dage til at afhente billetterne, med mindre du har betalt dem med det samme.

Opret din kino.dk bruger profil

For at kunne bruge kino.dk skal du oprette en brugeprofil. For at gøre dette klik på “Opret profil” øverst i højre hjørne af skærmen.

der er 6 felter der skal udfyldes:

"Fornavn"
"Efternavn"
"E-mail"
"Telefon"
*)
"Adgangskode
**)
"Gentag adgangskode"

*) dit telefonnummer skal være på 8 cifre – hverken mere eller mindre.

**) Din adgangskode skal være på mindst 6 karakterer.

Når du har verificeret dit kodeord skal du klikke på "Tilmeld".

Det er det hele!

For at afhente forudbetalte billetter når du ankommer til Imperial Bio, skal du indtaste ordrenummeret på billetmaskinen i biografens foyer.

Når du afhente bestilte billetter bedes du oplyse dit telefonnummer i billetkontoret. det kan være en fordel at medbrige kvitteringen, som du har modtaget pr. email.

Opdateret tirsdag, 02 februar 2010 13:59:38